Välkommen! Du når oss på: info@secondhanda.se I 08-400 25 374

Kundvagn

Din kundvagn är just nu tom

Kvalitén på våra produkter

Allt vi säljer på Secondhanda är begagnat. Det betyder att produkterna har levt ett liv hemma hos någon innan de kommer till oss. De kan vara i skick som ny, men även ha spår efter användning. Vi beskriver alltid eventuella defekter tydligt och visar i bilder så att vet vad du köper.

Bra att veta

Alla saker köps i befintligt skick. 
Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om det t ex skulle vara så att en produkt blivit slutsåld och systemet inte hunnit uppdatera.

Betalningsalternativ

Vi använder Klarna som en av våra betalningsleverantörer.
Du kan även välja att betala med Apple Pay, Shopify Pay, kortbetalning.

Hämtar du själv din vara så kan du betala med Swish på plats. Detta alternativ gäller även om du hittar något mer på plats hos oss som du skulle vilja köpa.

Frakt & Leverans

Vi packar din order inom 1–2 arbetsdagar. Leveranstiden är sedan 3-5 dagar, beroende på var i landet du bor. 

Fraktkostnad beror på storlek, antal och vikt och du ser priset när du kommer till kassan.
Möbler och annat skrymmande samt särskilt ömtåliga produkter som en del glas och porslin kan du endast hämta upp på vårt utlämningsställe i Stäket, Allmänningsvägen 69.

Är prylen större än 45x45 cm och 25 cm hög eller väger över 5 kg så räknas den som skrymmande. 

Du slipper leveranskostnaden om du hämtar ut varan på vårt utlämningsställe i Stäket.

Bor du i Stockholms län och vill få en större, skrymmande eller ömtålig vara levererad hem? Skicka ett mail så försöker vi lösa det mot en transportkostnad!

Returer

Viktigt att paketet inte är öppnat om du önskar returnera en vara.
Du som köpare står för returfraktkostnaden.

Ångerrätt/Öppet köp

Vi följer distanshandelslagen med 14 dagars returrätt.
Det betyder att du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan, räknat från den dag som du tagit emot den. Se hur du går tillväga för att göra en retur under sektionen "Returer".

Paket som inte hämtas ut

Om du inte hämtar ut din beställning från utlämningstället skickas den tillbaka till oss. Vi tar ut en avgift på 249 kronor  om du inte hämtar ut ditt paket. Avgiften läggs på din faktura.
Vi blir ju så klart gladast om du hämtar ut ditt beställda paket!

Transportskador

Vi försöker alltid paketera våra produkter väl, men om din vara har skadats under transport är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till ditt postombud och sedan meddelar oss på fynda@secondhanda.se.

Om du redan vid utlämningsstället ser att ditt paket är skadat så neka att ta emot din order och låt den komma i retur till oss direkt. Om detta sker, kontakta oss på fynda@secondhanda.se.

Vill du bli av med möbler?

Vi kan hjälpa dig med värdering av dina saker, uppköp och transporten till oss.
Har du några saker hemma som du önskar ge nytt liv eller du kanske ska flytta och inte vill ta med dig allt. Låt oss värdera och köpa loss dina saker.
Vi samarbetar med Starcycle för hjälp och helhetslösning med bohag- och dödsbotömningar. Kontakta oss för mer information eller boka in en kostnadsfri värdering.

Translation missing: sv.general.search.loading